maandag 22 februari 2016

Maleisië - George Town & Langkawi

Ik had niet verwacht nog eens voet te zetten op Maleise bodem, althans.. tijdens deze trip. Maar toen ik vanaf Bali naar Singspore was gevlogen was het een logische keuze om vanaf daar over land terug te reizen naar Bangkok. Met weinig tijd tot de geplande half moon party op Ko Phangan besloot ik twee stops te maken: in Georgetown, op het eiland Penang, en Langkawi.
George Town kende ik vanwege de vele muurschilderingen waar deze stad bekend om staat. Deze wilde ik heel graag eens met eigen ogen zien en daarom pakte ik de nachtbus van Singapore naar Penang, zo'n 800 km verderop. De stress die het halen van deze bus opleverde kostte me nog 10 jaar van mijn leven, maar dat is weer een ander verhaal.



Na installatie in mijn fijne dorm besloot ik meteen maar op pad te gaan om de muurschilderingen te bekijken. Er zitten er in heel Georgetown tientallen verstopt en er komen ook regelmatig nieuwe bij.
Ondanks de hitte was het een leuke wandeling; Georgetown is echt een leuke stop in noord Maleisië met zijn gezellige Indiase en Chinese wijk. Het stikt van de barretjes en hostels en trekt veel backpackers.
















De volgende dag besloot ik eens 'weekend' te houden ;-). De afgelopen dagen waren hectisch met veel door steden slenteren en dus bleef ik de hele dag in het hostel hangen. Een goede gelegenheid om een filmmarathon te houden met dormgenoot Lize, ondertussen 5000 foto's te back-uppen en de laatste 2 weken van mijn reis wat verder uit te stippelen. Kat en haar reisgenootje Chloë hadden zich namelijk bedacht en bleven liever op Ko Lanta (westkust Thailand) dan naar het oosten te trekken voor de half moon. Hierdoor werd Langkawi (eveneens westkust) voor mij een logische volgende bestemming voordat ik me ook op Ko Lanta zou melden.
Voordat de boot de volgende dag vertrok ging ik nog even langs het fotocamera museum, wat echt enorm schattig was.






De tweede stop was dus Langkawi en Lize besloot met me mee te gaan. Helaas had ik hier slechts een karige twee nachtjes omdat ik een beetje haast had om naar Thailand te gaan.
Na een onrustige nacht uit met een stel 'bijzondere' Amerikaans-Canadese meiden werd ik de volgende dag een stuk 'lichter' wakker: portemonnee gestolen uit de dorm..
Mijn enige volle dag op Langkawi bracht ik dan ook door op het politiebureau en bij de bank om geld te regelen. Bloedirritant als je al je geld en pasjes kwijt bent. Later in de middag sloot ik nog even aan bij Lize en een aantal anderen voor de laatste stranduurtjes, inclusief 'Turkse strandfotoshoot'.








Naar Langkawi moet ik zeker nog eens terug, want daar is duidelijk veel meer te zien dan het politiebureau. De reis naar Ko Lanta kostte me een dag later zo'n 12 uur, terwijl het hemelsbreed toch echt niet meer dan 150 km is.. Maar paradijselijk was het wel, maar hierover later meer. Morgen schrijf ik in mijn allerlaatste verslag over Thailand (Ko Lanta en Ko Tao). Genoeg tijd tijdens de reis van 12 uur die me van Ko Tao naar Bangkok moet brengen. Vanuit daar vlieg ik overmorgen naar huis (....)

Door

Geen opmerkingen:

Een reactie posten