woensdag 31 juli 2013

DAG 4&5: Bandung

Maandag ben ik met de trein naar Bandung vertrokken. Echt een ontzettend mooie tocht door de rijstvelden. Ik heb wat foto's gemaakt maar die zijn wat wazig omdat de omgeving letterlijk in sneltreinvaart langs je heen schiet. In de trein ontmoette ik Iin (ie-ien). Ik vroeg haar of ze een gids wist voor een dagtour voor de omgeving van Bandung en ze zei dat haar nicht wel wat kon regelen. Haar nicht kwam in het hotel langs en samen hebben we een dagtour samengesteld voor dinsdag. Maurel, Maarten en Remco (de drie Hollanders die ik in Jakarta ontmoette) waren inmiddels ook in Bandung en wilden mee. Zij hadden weer een jongen in hun hostel die ook wel mee wilde, Pascal. Iin en haar nicht wilden me maandagavond meenemen naar een lokaal eettentje met goed Indonesisch eten. We reden er met de motor heen en zo kon ik meteen wat van de stad zien. O.a. de nog bestaande Nederlandse naamborden en gebouwen, zoals het voormalig Nederlands gouverneursgebouw.



















Indonesian style: met handen eten!! ;-)



Dinsdag hebben we de dagtour gemaakt. Het was een ontzettend lange dag waarbij we de vulkaankrater, theeplantages, rijstvelden, strawberryfields en warmwaterbronnen van Ciater hebben bezocht. Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden plaats ik maar gewoon 1000 foto's:

Vulkaankrater:








Theeplantages:








Tussenstop bij een meer:




Traditionele poppen





Eerst was Maurel slachtoffer van mijn fotografie probeersels..

en toen moest ook de kat eraan geloven.

Pascal, Maurel en Maarten

Lunch met uitzicht op de strawberryfields:



Kijk ze smullen!!



Zelf plukken:



Bandung was een leuke stad met echt een prachtige omgeving. De dagtour was echt fantastisch en het lachen gieren brullen met de jongens maakt -onder andere- dat ik hier nog steeds ontzettend geniet!! Inmiddels ben ik met Maurel, Remco en Maarten naar Pangandaran vertrokken; een kustplaatsje in het zuiden van Java. Maar hierover later meer ;-).

Liefs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten