zondag 28 juli 2013

DAG 3: Saai Jakarta

Hello hello,

Vandaag doorgebracht in -zoals eerder vermeld- vies, stinkend en lelijk Jakarta. Alle verhalen waren dus helaas waar: er is hier werkelijk geen zak te zien. Ondanks dat toch best een leuke dag gehad waar ik wat over zal vertellen. Aangezien de stad niet bepaald fotogeniek is nog niet veel foto's gemaakt, maar dat komt na morgen vast goed want dan ga ik naar Bandung.

Vanochtend vroeg (na een redelijk slapeloze nacht, lang leve jetlags) besloten de 'highlights' te gaan bezoeken. Tijdens het ontbijt ontmoette ik twee mannen, 1 uit België en 1 uit Engeland. De laatste is 13 maanden geleden met de fiets (!) vertrokken uit Engeland en nu helemaal in Indonesië beland. Hij heeft een werkvisum voor Australië dus wie weet waar hij allemaal nog belandt. Ontzettend gaaf om te horen wat voor verhalen de backpackers hier hebben.


Na het ontbijt ging ik lopend naar een flea market maar helaas werden daar nu ivm ramadan alleen maar kados voor het suikerfeest verkocht: grote voedselpakketten met servies (ja echt mam, maar niks voor jouw verzameling, veel te kitch) en eten. Vanuit daar heb ik toen een trein genomen naar kota, vlakbij batavia, de oude wijk van Jakarta waar ook de koloniale huizen van de nederlanders te vinden zijn. Echter werd ik in de trein al aangesproken door een Indonesiër die toevallig werkte in de haven (sunda kelapa) waar ik eerst heen wilde. Hij wilde me er graag rondleiden. In de haven komen was al een hele ervaring. Voor 20 cent in een busje volgepropt met locals die meer buiten dan binnen de auto hangen, met de deuren open (of had ik dat niet moeten vertellen mam?;-)). Eenmaal in de haven aangekomen kreeg ik een 'rondleiding', wat niet meer was dan wat geklets waarbij vermeld moet worden dat Peter (de man) en ik maar de helft van elkaars verhalen begrepen. Uiteindelijk heeft hij mijn simkaart geactiveerd (voor nummer zie vorige blogbericht) en me uitgelegd hoe ik naar de shopping mall moest komen. Echt een schat van een man en leuk om te zien hoeveel mensen je willen helpen. 
Ik wilde eigenlijk nog batavia zien maar daar waren we met de bus al doorheen gereden. Niet bijzonder en had het eigenlijk wel gezien. Dus weer in de locale bus naar de shoppingmall. Gigantisch met enorm veel zooi maar heb er wel m'n eerste echte Indonesische maaltijd op. Het enige wat ik meekreeg was dat het om pork ging en ik dacht ergens het woord 'balls' te horen vallen maar heb maar gedaan alsof ik dat niet hoorde. Was in ieder geval best goed te doen!
Eenmaal terug in het hostel lekker gedoucht en lekker mijn eerste bintang biertje gescoord op het dakterras. Daar ontmoette ik 3 nederlanders met wie ik de hele avond lekker aan het bier heb gezeten. Aan de overkant hebben we in zo'n local eettentje wat te eten gehaald en dat smaakte errrugg goed! Daarna nog lekker met hen en veel andere backpackers op het dakterras blijven hangen.
Morgen met de trein richting Bandung om daar hopelijk te gaan genieten van rijstterrassen, theeplantages, vulkanen en veel ander moois.
Geen idee hoe het zit met wifi daar maar dat zien we vanzelf! 

Liefs,
Dorith



Peter en een vriend
Dakterras bij het hostel 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten