zaterdag 27 juli 2013

DAG 1&2: Alles gaat top!

Lieve allemaal,


Hier mijn eerste berichtje uit vies Jakarta, waar ik in mijn hostelkamer zit bij te komen van een lange reis. 
Gisteren begon mijn reis op Schiphol, waar ik meteen bíjna met mijn neus in de boter viel. Tijdens het inchecken verkondigde de steward al heel mysterieus dat 'we nog even een stoel moeten zoeken voor mevrouw vermeulen'. Toen ik enigszins in shock vroeg wat dat inhield en of ik überhaupt mee kon zei hij dat ik bij de gate een stoel toegewezen zou krijgen; "misschien wel business class.." Met een dikke gay knipoog erachteraan. 



Helaas helaas, meer dan de eerste rij met extra beenruimte werd het niet. So close..and yet so far away ;-). Na een topvlucht (I love Emirates!) incl filmmarathon gearriveerd in Dubai. Toch even hard balen dat ik hier niet een paar daagjes mag spenderen, dus volgende Azië reis ga ik dat zeker doen.
Maar goed, dit jaar is Indonesië de bestemming dus na de korte tussenstop door naar Jakarta gevlogen. Super chill in m'n eentje op de hele rij dus lekker uit het raam kunnen kijken en vooral heeel lang in coma gelegen..



Uitzicht op mooie bounty eilandjes oostelijk van Sumatra. 

Eenmaal in Jakarta aangekomen ging alles lekker snel omdat ik al een visum had. Lekker low budget met de bus het centrum in gegaan. Daar wilde ik meteen een treinticket naar Bandung halen voor overmorgen. Toen heb ik daar een Duits stel ontmoet die weer op pad waren met een Indonesische vriendin. Zij heeft alles voor me geregeld en ook nog voor de 'locals' prijs ipv het driedubbele wat de toeristen normaal betalen. Wat was ik blij met haar, de taalbarriere is toch wel erger dan ik dacht. Heb van het Duitse meisje haar simkaart gekregen, want die had zij niet gebruikt. Echt heel lief! Morgen even activeren en dan wordt mijn nummer: 085921305012. Veel beter dan 1 euro per sms en 2 euro per minuut bellen..
Misschien eten we straks nog wat met z'n allen en anders had Ella (het Indonesische meisje) waarschijnlijk nog wel tijd om me rond te leiden of overmorgen te helpen met het zoeken van het juiste perron enzo.
Eerst eens even een lekkere douche nemen en dan kijken of ik nog wat ga eten. Morgen heb ik 1 dagje om Jakarta te verkennen, maar waar iedereen al voor waarschuwde is denk ik echt waar: vieze, saaie, drukke stad onder de smog.

Kortom: so far so good, gaat allemaal goed hier en vermaak me nu al prima!

Liefs Dorith 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten