vrijdag 12 juli 2013

WELKOM

Lieve allemaal,

Precies over twee weken zit ik in het vliegtuig voor mijn allereerste backpacktrip: 5,5 week rondreizen door Indonesië. Een plan dat al lang door mijn hoofd spookt en nu is het dan eindelijk zo ver. Deze site heb ik gemaakt om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden (en mama er van te verzekeren dat ik het echt wel overleef ;-)). Klik op 'Lees verder' om te zien wat mijn globale route ongeveer zal zijn. 







27 juli land ik rond 15:30 (lokale tijd) in Jakarta. Hier heb ik twee overnachtingen geboekt. Vervolgens zal ik via Bandung verder gaan naar Pangandaran, een kustplaatsje op zuid-Java. Ik heb daar al contact met de eigenaresse van een guesthouse die me ontzettend vriendelijk heeft geholpen met van alles en nog wat. Na Pangandaran zal ik naar Yogyakarta gaan, waar vanuit ik o.a. de welbekende Borobudur zal bezoeken. Als ik het daar wel weer heb gezien ga ik via de Bromo en de Kawah Ijen (een vulkaan met een ijsblauw kratermeer) met de ferry naar Bali. Ik schat over dit eerste deel 1,5 a 2 weken te doen. Op Bali heb ik nog niks vastgelegd dus hoe lang ik daar blijf is nog onbekend. 
Vanuit Bali zal ik met de boot oversteken naar Lombok, ten oosten van Bali. Hier wil ik heel graag de Komodo tour doen: een 5 daagse boottocht naar Flores en terug die langs allerlei onbewoonde eilanden en Komodo, het enige eiland ter wereld waar nog Komodovaranen leven, vaart. Hier een mooi filmpje waarmee je een impressie krijgt van deze boottocht (vergeet hem niet in HD te zetten;-))

Als ik nog tijd heb zou ik graag nog Lombok verkennen, maar als ik dat niet meer red zal ik meteen doorgaan naar Gili Trawangan (1 van de 3 Gili eilanden die noordwestelijk van Lombok liggen). Dit is een mooi bounty eiland waar ik heerlijk ga relaxen en bijkomen (ja ja, backpacken is zwaar!) en hopelijk mijn PADI duikbrevet binnen ga slepen! Hierna is het echt over met de pret en zal ik teruggaan naar Bali waar vanuit ik 31 augustus via Dubai terugvlieg naar Amsterdam. Hier land ik rond 13:30 Nederlandse tijd. 
Kortom, een hoop moois in het vooruitzicht! Vind je het leuk om mijn avonturen te volgen, dan kun je links in het menu je mailadres achterlaten. Je krijgt dan een mailtje als ik een nieuw bericht heb geplaatst. 
Veel liefs,  
Dorith

2 opmerkingen:

  1. Klinkt fantastisch Doortje. Heel veel plezier. Ik ga je verhaaltjes zeker volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ga je op de voet volgen Door, geniet ervan, je hebt er lang genoeg voor gespaard.
    xxxx mam

    BeantwoordenVerwijderen