zondag 11 augustus 2013

DAG 15-17: Noord-Bali

Na de zware vulkanentocht op Java ben ik aangekomen in Lovina, in het noorden van Bali.
Meteen nadat ik voet zette op het eiland voelde ik me helemaal relaxt worden ;). Wat een heerlijk sfeertje hier. Mede door de overheersende Hindoeïstische en boeddhistische invloeden hier komt het heel gezellig en kleurrijk over.
Mijn hotel bleek een eindje buiten het centrum maar ik had al snel een vaste driver die ik kon sms'en om me voor een euro op en neer te rijden. De rest van de groep zat wel in het centrum en daar spraken we de eerste avond dan ook af om te eten. De jongens hadden een restaurant uitgezocht. Eenmaal aangekomen bleek het voor Indonesische begrippen aardig chique. We hebben dan ook heerlijk gesmuld van gamba's, mixed grill, tonijn en ander lekkers (even geen nasi goreng) met op de achtergrond lekkere lounge muziek. 



De volgende dag hadden we helemaal niks gepland, op uitslapen en aan het strand hangen na.
We hebben weer lekker gelegen bij de strandtent waar we de avond ervoor ook aten en zijn blijven hangen tot de zonsondergang. 









Ik had mijn driver ondertussen gecharterd voor een dagtour de dag erna. Van de jongens wilde alleen Fred mee, maar twee meisjes die we tijdens de vulkanentour hadden ontmoet wilden wel mee, samen met Sandra en Mandy.
Gisteren zijn we dus de hele dag op pad geweest langs een markt, apenbos, koffieplantage (met de beroemde en onbetaalbare kattenpoep-koffie), rijstvelden, tempels, watervallen en hot springs - die niet zo hot waren als de naam deed vermoeden.. Was een erg leuke dag!








Jackfruit


Gitgit waterval




Lekker vlooien


De tempel van het 50000 roepiah geldbiljet ;-)




Lunch met uitzicht over de Twin lakes


Waterval Munduk



'En nu gek'


Koffieplantage met tuin waar allerlei andere kruiden en planten groeien


Kretek

Voor Remco ;-)

Krijg m niet gedraaid maar dit is de beruchte kat die koffiebonen opeet en ze vervolgens weer uitpoept waardoor men ineens 7 euro per 'bakkie' kan vragen ;-)



Dit zou ik bestempeld hebben als afgebroken tak maar het blijkt gember te zijn..

Kop koffie with a view

Klassiek beeld van Bali: de rijstterrassen




Boeddhistische tempel



Hot springs



'Juf Mandy' kan het niet laten ;-)

's Avonds hebben we met de groep in het allerslechtste restaurant ter wereld gegeten, wat een ramp! Na 1,5 uur wachten op ons eten zijn we vertrokken wat resulteerde in lege magen die gestild moesten worden in een straattentje. Dit was ook geen succes dus dan maar chips en een appel hahaha!

Jummie, wie belt de smaakpolitie?


Inmiddels is het voor mij al dag 3 in Ubud, centraal Bali. Erg toeristisch en veel winkeltjes. Het goedkope zilver wat ons beloofd is hebben we nog niet gevonden, maar we troostten ons gisteren met een verwen-dagje: massage en mani/pedicure ;). Uiteraard voor Indonesische prijzen :).

Vandaag gaan we een dag toeren in zuid Bali, omgeving Uluwatu. Dit staat bekend om de mooie stranden en kliffen, ben benieuwd!

Tot snel! Xx 

1 opmerking:

  1. Wauw Door, ziet er weer echt geweldig jaloersmakend uit!
    Geniet er nog van :)

    Xx Anouk

    BeantwoordenVerwijderen