maandag 18 januari 2016

Vietnam - Easy Rider trip van Hanoi naar Sapa

Dag luitjes,

Deze week een verslag van de motortrip die Kat, Beitske en ik deden in noord Vietnam met de easy riders. In zes dagen reden we van Hanoi naar Sapa via de Chinese grens. Het waren lange dagen achterop de motor met bijbehorende 'zadelpijn' maar de omgeving was onbeschrijflijk mooi. Zes dagen lang hebben we geen enkele toerist gezien, tot we Sapa inreden en echt weer even moesten wennen ;-). Onze route: Hanoi - Ba Be lake - Meo Vac - Ha Giang - Bac Ha - Sapa.


Ik heb ontzettend veel gefilmd en foto's gemaakt dus hierbij een uitgebreid fotoverslag!



Ba Be lake























Minority market Bac Ha













Mijn chauffeur Long met de hond die hij net op de markt gekocht heeft


Even op de foto met China ;-)







In onze homestay net buiten Sapa. Eindeloze shotjes rijstwijn (weigeren was geen optie..)

Trekking Sapa








Met onze top drivers Thuy, Tony en Long

Hoewel een rib uit mijn lijf, was deze motortrip echt een hoogtepunt van mijn reis en ik ben blij dat ik na 3 weken feesten ook het 'echte' Vietnam heb mogen zien. Dikke aanrader!

Dat feesten is inmiddels weer in volle gang in Laos. Momenteel zitten we in party town Vang Vieng en stippelen we onze reis verder uit. Nog een week in Laos te gaan voordat ik naar Bali vlieg om mama en Babette weer te zien. En daar heb ik heel veel zin in!

Liefs 

4 opmerkingen:

  1. Dag Dorith
    Ik ga ook die reis doen met 5 pers in december 2016 .
    Kunt u mij eens zeggen waar ik easy rider kan boeken in Hanoi ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mathieu,

      Via volgende website is de organisatie te vinden: http://www.hanoieasyrider.com
      Zij zijn erg behulpzaam via de mail en zo hebben wij een route 'op maat' samengesteld.
      Alvast veel plezier!

      Verwijderen
  2. Dag Dorith
    Ik ga ook die reis doen met 5 pers in december 2016 .
    Kunt u mij eens zeggen waar ik easy rider kan boeken in Hanoi ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dorith,

    Ik ben benieuwd wat voor camera jij hebt :-)

    Ik heb erg genoten van jouw leuke verslagen en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen