donderdag 15 augustus 2013

DAG 17-20: Ubud, Bali

Maandagochtend zijn we doorgereden naar Ubud, centraal in Bali. ik vond het een waar shoppingwalhalla voor goedkope kleding, leuke interieur dingetjes en sierraden en baalde dan ook flink dat ik geen ruimte had overgelaten in mijn koffer (en budget ;-)). Toch hadden we wat meer verwacht van de sfeer in Ubud. Het is niet meer authentiek en het stikt van de toeristen. 's Avonds aten we heerlijk Cubaans met de jongens. Was nogal een goedmakertje na de mislukte avond van de dag ervoor!

We waren een beetje 'rijsveldenmoe' en besloten de volgende dag lekker te shoppen en een verwendagje te nemen. Je wordt hier doodgegooid met de vraag of je een massage wilt dus dat hebben we dan ook maar gedaan. En wat was het heerlijk!! Na 1,5 uur gemasseerd en gemanicuurd te zijn (voor het luttele bedrag van 7,50 euro pp) gingen we helemaal zen (en glibberend van de massage olie) naar balinees ballet. Laten we zeggen dat het leuk was maar dat ik blij was dat het maar een uurtje duurde ;-). Daarna belandden we in een restaurant met tafeltjes in de rijstvelden, heel leuk!

De volgende dag hadden we weer een chauffeur met auto geregeld. Peter ging ons die dag verlaten om zijn vrienden in denpasar op te halen. Dus gingen Fred, Rolf, Mandy, Sandra en ik naar de stranden van zuid Bali, omgeving Uluwatu om precies te zijn. We zagen die ochtend voor het eerst regen (timing..) maar gelukkig klaarde het op zodra we in de auto zaten.
Eerste stop was in Sanur, waar we een uurtje aan het strand hebben gelegen. Niks bijzonders als je het mij vraagt, maar leuk om even gezien te hebben.
Onze lunchstop was in Jimbaran, waar we zelf onze vis uitzochten (gamba's!) waarna die vers bereid op t strand werden geserveerd. Heerlijk!!
Vervolgens doorgereden naar Dreamland, wat erg leuk zou moeten zijn. Echter was het een dikke tegenvaller; een klein baaitje met 10000 locals. Maaaarrr ik heb eindelijk knappe surfdudes gespot! ;) Dat maakte natuurlijk een hoop goed. Verder hadden we een hoop lol met de gigantische golven.
Tenslotte reden we naar een klif met een tempel erop, die een hele mooie zonsondergang zou moeten opleveren. Helaas is dit een ontzettende toeristische trekpleister geworden met letterlijk file naar de parkeerplaats. Het was ook bewolkt dus de zonsondergang viel wat tegen.

Sanur

Jimbaran

Uitzoeken en in je bakje gooien:

Dreamland

Hahaha, boerkini gespot

Uluwatu temple

Was een gezellige dag maar helaas niet de paradijselijke stranden gezien die we hadden verwacht.. Reden om nog eens terug te gaan haha. 's Avonds hebben we in een ontzettend leuk tentje gegeten met Spaans/Portugese livemuziek. Heeull gezellig. Daarna zijn Rolf, Sandra, Mandy en ik nog even een barretje in gedoken en daar moest gedanst worden (en Rolf kende geen genade..)

Alle vijf zijn we vandaag vertrokken naar Senggigi (lombok) van waaruit iedereen behalve ik door gaat naar de Gili eilanden. Ik wil eerst nog een boottocht doen richting komodo en flores voordat ik eindig op een bounty eiland. Ik heb dan ook een week langer dan de rest. Maar nu eerst vier dagen op het strand van Senggigi vertoeven en wat van het eiland proberen te zien. Daarna neem ik afscheid van de anderen en ga ik alleen verder.

XXX

1. Dooor, ziet er echt jaloersmakend goed uit zeg! Geniet ervan nog en doe voorzichtig daar he! Haha