maandag 26 augustus 2013

Dag 30-32: Lesser Sunda deel 3


De boot was veel voller dan op de heenweg dus ik besloot samen met een Nederlander en een Duits stel op het dak te slapen. Helaas was alles nat, klam en koud van de regen en werd ik 's nachts ziek. Heb me flink ellendig gevoeld want ik kon nergens heen op die overvolle boot. 
Zondag heb ik besloten om tijdens de stop op Rinca op de boot te blijven. Op Rinca leven ook Komodovaranen en omdat ik die op komodo eiland al had gezien, zou ik niet zoveel missen.
Later bleek gelukkig dat er inderdaad niks nieuws te zien was.
Later stopten we weer op een eilandje om te snorkelen en gelukkig snorkelden Jenny en Matthias mee en hadden zij een onderwatercamera. Hebben weer van alles gezien!

Rinca




Eilandje


Zoekplaatje ;-)

Prachtige onderwater shots van Matthias:









De laatste dag vande boottocht maakten we een stop bij een vissersdorpje met een waterval. Vooral de mannen waren zo blij als een kind met het 'tarzantouw'. Ik heb dapper ook een sprong gewaagd en loop nu rond met blauwe billen ;)







Na de waterval was het alweer tijd voor onze laatste stop op Peramat Island.


Jenny en Matthias, wat een lieve mensen!



Hierna was het uit met de pret en werden we weer teruggebracht naar Senggigi. De boottocht en vooral komodo national park was echt een hoogtepunt van deze hele reis en ik kan dan ook alleen maa zeggen: doen!! Mocht je ooit deze kant op komen ;).
Inmiddels ben ik op weg naar mijn laatste bestemming: gili trawangan, een bounty eiland (alweer..) tem westen van lombok. Hier blijf ik tot de 30e om vervolgens naar Bali terug te gaan en de 31e weer richting Amsterdam te gaan.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten